قلم نوری هوشمند

نقد و بررسی تخصصی

نرم افزار مدیریت مطب با قلم نوری دیجیتال ایس کد مدل PenPaper 5×8
دفترچه‌ی یادداشت دیجیتالی «PenPaper 5×8» محصولی از برند «ایس کد» (ACE CAD) است که برای یادداشت‌برداری دیجیتالی استفاده می‌شود. با دراختیارداشتن چنین محصولی می‌توان از یک سمت روی کاغذ عادی یادداشت کرد و در سمت دیگر، معادل دیجیتالی آن را دریافت کرد.
با این کار می‌توانید از یادداشت‌ها، جزوه‌ها و اسناد اداری خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه و در اختیار داسته باشید . قلم نوری ضخامت کمی دارد و وزن ۲۰۴گرمی آن، حمل‌ونقل دستگاه را کاملا آسان کرده است. اتصال این محصول به‌صورت بلوتوثی برقرار می‌شود
نرم افزار مدیریت مطب با قلم نوری
 انرژی این محصول با یک باتری داخلی از نوع لیتیوم‌پلیمری تامین می‌شود.
این باتری می‌تواند تا ۸ ساعت استفاده‌ی مداوم، دستگاه را روشن نگه دارد. سازوکار به‌کاررفته در قلم نوری به‌گونه‌ای عمل می‌کند که اگر دستگاه ۳۰ دقیقه بدون استفاده بماند، به صورت خودکار خاموش می‌شود و انرژی باتری دستگاه هدر نمی‌رود.
قلم همراه با قلم نوری به سطوح مختلف فشار وارده از طرف دست کاربر عکس‌العمل نشان می‌دهد و نداشتن باتری از مزیت‌های رقابتی آن است. پزشکان و نویسندگان از مشتریان اصلی این محصول به‌شمار می‌روند.
دستگاه قلم نوری برند «ایس کد» (ACECAD) را می‌توان یک دفترچه یادداشت مدرن دانست. این دفترچه یادداشت دیجیتالی، کاری می‌کند تا کاربر بتواند در حین یادداشت برداری با قلم و کاغذ، یک نسخه‌ی دیجیتالی هم از یادداشت خود داشته باشد و در صورت نیاز، آن را ویرایش کند. این یادداشت‌های دیجیتالی به راحتی قابل انتشار هستند و می‌توانید آنها را در اختیار دوستان و همکاران خود قرار دهید. در ادامه می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به این محصول خاص داشته باشیم.

طراحی محصول :

قلم نوری دقیقا مثل یک تخته شاسی ساخته شده‌است. از همان‌هایی که طراحان و گرافیست‌ها و معماران برای کار خود از آن استفاده می‌کنند. دو بخش اصلی محصول شامل بخش پلاستیکی و بخش کاغذی می‌شوند. بخش پلاستیکی که در قسمت زیر قرار می‌گیرد، ضخامت کمی دارد و قطر آن حداکثر به ۵ میلی‌متر می‌رسد.
البته این ضخامت در قسمت بالایی بدنه کمی بیشتر است. روی بدنه، صفحه‌ی حساسی به اندازه‌ی ۵ در ۸ اینچ به عنوان محدوده‌ی فعال دفترچه یادداشت وجود دارد که دفترچه‌ای کاغذی با همین ابعاد روی آن قرار گرفته است.
نام‌گذاری محصول هم از روی همین محدوده‌ی فعال آن انجام شده‌است. نگه‌داشتن دفترچه‌ی کاغذی روی بدنه با استفاده از یک گیره‌ی پلاستیکی انجام شده‌است. این گیره‌ی پلاستیکی، مسئولیت نگهداری دفترچه‌ی کاغذی همراه با محصول را بر عهده دارد. روی بدنه‌ی قلم نوری تنها دو کلید وجود دارد که یکی از آنها برای روشن کردن و اتصال به دستگاه‌های دیگر است و دیگری برای تعیین وضعیت فعالیت.
در کنار بدنه‌ی قلم نوری یک قلم دیجیتالی هم ارائه می‌شود که مشابه خودکارهای جوهری، قابلیت نوشتن روی کاغذ را دارد. این قلم از مدل DigiPen P200 شرکت ایس کد است و از مغزی جوهری مشابه خودکارهای عادی استفاده می‌کند.
روی قلم دیجیتالی، دو دکمه وجود دارد که می‌توانید از آنها برای Undo و Redo کردن استفاده کنید. خوبی قلم دیجیتالی همراه قلم نوری در این است که به شارژ شدن نیاز ندارد.
اتصال قلم نوری تنها به شکل بی‌سیم و با استفاده از بلوتوث امکان‌پذیر است و هیچ راهی برای اتصال کابلی آن به کامپیوتر وجود ندارد. تنها یک پورت micro USB در بالای بدنه‌ وجود دارد که برای شارژ کردن باتری داخلی دستگاه به کار می‌رود.
به دلیل عدم وجود نمایشگر در قلم نوری عمر باتری محصول بسیار زیاد است. تنها دو چراغ LED در قسمت جلویی مشاهده می‌شود که یکی برای نمایش روشن بودن و وضعیت Pair بودن دستگاه است و دیگری، نزدیک شدن قلم دیجیتال و حرکت آن را مشخص می‌کند.
چراغ دوم در زمان نزدیکی قلم به کامپیوتر سبز می‌شود و هنگام حرکت قلم روی کاغذ، به رنگ قرمز روشن خواهد ماند تا شما را از عملکرد صحیح قلم مطلع کند.

لذت طراحی و نوشتن در  با قلم نوری:

قلم نوری دیجیتال

 می‌توانید عکس‌های موجود در گالری‌تان را به یادداشت اضافه کنید و روی عکس‌ها، بخش خاصی را هایلایت کنید.
با تغییر سایز قلم و انتخاب رنگ‌های متفاوت، امکان هایلایت کردن متون نوشته شده توسط قلم هم فراهم خواهد شد. در صورت نیاز، می‌توانید بخشی از متن را با استفاده از کیبورد نرم‌افزاری وارد کنید تا ترکیبی از دستخط خودتان و متن استاندارد تشکیل شده از فونت‌ها را تحویل بگیرید.

تهیه‌ی قطعات یدکی :

همان‌طور که گفته شد، این محصول از کاغذ یادداشت و قلمی که دارای نوک جوهری است استفاده می‌کند. امکان دارد برایتان سوال پیش آمده باشد که پس از تمام شدن برگه‌های کاغذ یا به آخر رسیدن جوهر خودکار چه باید کرد؟ اولا در مورد مغزی جوهری قلم باید گفت که به جز مغزی موجود در قلم، سه عدد مغزی یدکی درون جعبه‌ی قلم نوری وجود دارد و به همراه محصول ارائه می‌شود.
در صورت تمام شدن تمام مغزی‌های یدکی، امکان تهیه کردن مجدد بسته‌ی ۳ تایی این مغزی از آبادیس وجود دارد. کاغذ یادداشت که به شکل دفترچه‌ی زردرنگ کنار محصول ارائه می‌شود، جنس خاصی ندارد و فناوری به خصوصی هم درون آن به کار نرفته است.
این کاغذ، یک کاغذ کاملا عادی است و می‌توان آن را با نمونه‌های مشابهی که به وفور در بازار لوازم‌التحریر پیدا می‌شوند، جایگزین کرد.
حتی در صورت گم یا خراب شدن قلم دیجیتالی هم می‌توانید دوباره همین قلم را از آبادیس سفارش دهید. شرکت ایس کد به تمام چیزهایی که ممکن حالا یا پس از گذشت مدتی استفاده از محصول به کارتان بیاید فکر کرده‌است.
جمع بندی  قلم نوری :
قلم نوری محصولی خاص و البته کاربردی است. آنهایی که زیاد یادداشت می‌کنند و اهل نوشتن هستند یا پزشکانی که می‌خواهند از پرونده بیمارانشان  نسخه‌ی دیجیتالی داشته باشند تا دیگر مجبور نباشند پروند ها را از بایگانی خارج کنند، از این محصول استقبال می کنند.
فهرست